hey i'm ernie zailan,welcome to my blog^___^

Saturday, 29 October 2011

saya kuat makan..

hey hey aku tak percaya cinta,aku tak percaya cinta,aku tak percaya c.i.n.t.a hehehe
atotoi tetibe rase nk jd liyana jasmay pulak hehehe..
ape ernie merepek ni??tak kena langsung kan dengan entry yg tertulis di atas tu hehe C(:

ernie nak cerita kat korang nie,nak tahu tak ernie kan sekarang kan dah kuat makan...
sangat-sangat kuat makan,ernie pun tak tahu kenapa,kena jampi ngan hantu kak limah kut..
eh!eh!tetiba ade kak limah plak kan,hehehe kite bako jeyp...

ramai jugak yang tegur ernie ni kuat makan,and ade jugak yang cakap"hey u x takut gemuk ke??"
ape GEMUK??i like gemuk hehehe,yela seumur hidup ernie,belum pernah ernie gemuk tau,
sebab tu lah ernie tak kesah pun,makan banyak mane pun takpe,hehehehe
jngn jealous u...

lagi satu ernie suka tengok orang yang suka makan,bile tengok die makan ernie pun rasa nak makan,bile dah rasa nak makan mula lah,nak makan,nak makan,nak maaaakaaaan jeeeyypp..
lagi kalau tengok t.v cerita pasal makan ya Allah,saya sangat lapaaaarr..
hehehe senghal lah ernie nie,klu dulu orang akan cakap"untunglah kawin nanti jimat duit laki die tak payah beli mkanan bnyak-bnyk,tapi sekarang "mampuslah laki kau nak kena beli mkanan banyak-banyak nak bagi kau mencekik,hahahaha...

notatokjanggut~makanbnyak-bnyaktakpetapijagakesihatantujugaokeyh!
suka tak!suka tak!kalau suka like jerk ^___^

Monday, 24 October 2011

saya tanam anak!

yeah!saya mengaku saya telah menanam anak pada pukul 12.35
25/10/2011,di belakang rumah saya,saya sangat menyesal,
tapi anak tu dah pun mati,tolong lah saya ape yang patut saya buat:'(

hahahaha,ngeh!ngeh!ngeh!
sememeynye saya tanam anak.tapi bukan anak saya,
anak kucing saya lah hehehe^_^

tapi sedih lah,ernie sayang anak kucing,dia sangat cumel,
tapi nak buat macam mane ajal dia dah sampai kan,
tapi memang sedih lah,tak tahu nak cakap macam mana,
rasa macam anak sendiri yang mati:'(
memang menangis gila-gila lah,
ernie tak faham macam mane orang yang buang anak tu,
sanggup buang anak dia sendiri,

*notakatahati~tuhan bagi akal pada manusia untuk berfikir!fikir-fikir kan lah...
suka tak!suka tak!kalau suka like jerk ^___^

myv! or suzuki switf??

hai!korang^_^
meh sini ernie nak tunjuk something..
                                             Atoto!cantek tak??heheh^_^
tengok yang ini pulak
                                    smart x??smart x??smart kan^_^

antara dua kereta ni,ernie paling suke suzuki switf,coz body dye tip top hehehe..
kalau koramg yang mane korang pilih??^_^
suka tak!suka tak!kalau suka like jerk ^___^

Thursday, 20 October 2011

kalau mama jutawan....

mama ==> kalau mama jadi jutawan kan mama nak buat rumah untuk kucing,bukan rumah biasa tau,rumah    
                  dia besar,ada katil kecik untuk diorang tidur,ada tandas,macam-macam lah mama nak buat

abah ==> tu lah mama kau,dah mula lah berangan,

siblings ==>hahaha..

mama ==>lepastu mama nak orang gaji untuk jaga kucing-kucing,abah kau tak payah kerja duduk je dekat      
                 rumah,biar mama je yang kerja

abah ==>a'ah mama kau suruh abah duduk rumah,supaya abah mati cepat,nanti boleh lah mama kau kahwin
              lain..

mama ==>mana ada,yela abah kan selama ni dah penat carik duit,biar lah mama pulak yang kerja,lagi pun
                mama kan dah jutawan buat apa abah susah-susah kerja

abah ==>tengok mama kau tu tak habis-habis berangan,

mama ==>anak-anak mama pulak,mama tak akan bagi korang keluar rumah,kalau nak keluar kena ada
                 bodyguard,nak pergi mana2 mesti dengan bodyguard,lepastu orang gaji untuk jaga abah..

abah ==>kenapa tak tiga kan senang hahaha...

mama ==>amboi!jangan nak mengada-ngada..

abah ==>okey lah mama kan dah jutawan,boleh lah abah tambah lagi tiga..

mama ==>kalau macam tu tak jadi jutawan pun tak apa,

abah ==>lah tadi berangan sangat nak jadi jutawan..

siblings==>hahahahah...

*Notakakigajah~sukatengokabahandmamaberguraunampaksweetsangat^_^
suka tak!suka tak!kalau suka like jerk ^___^

Wednesday, 19 October 2011

kalau lelaki....

Kalau lelaki kacak pendiam,
perempuan akan cakap:Wow!cool gila!
kalau lelaki tak kacak pendiam,
perempuan akan cakap :eleh!perasan bagus..

kalau lelaki kacak buat jahat,
perempuan akan cakap:Nobody's perefect.
kalau lelaki tak kacak buat jahat,
perempuan akan cakap:Memang...muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki kacak menolong perempuan yang diganggu,
perempuan akan cakap:Machonya...macam hero filem!
kalau lelaki tak kacak tolong perempuan yang diganggu,
perempuan akan cakap:entah-entah tadi tu kawan dia.

kalau lelaki kacak dapat perempuan cantik,
perempuan akan cakap:Sangat sepadan,so sweet..
kalau lelaki tak kacak dapat perempuan cantik,
perempuan akan cakap:Mesti kena bomoh perempuan tu..

kalau lelaki kacak ditinggal kekasih,
perempuan akan cakap:jangan sedih saya ada..
kalau lelaki tak kacak di tinggal kekasih,
perempuan akan cakap:memang patut pun..

kalau lelaki kacak menyayangi binatang,
perempuan akan cakap:perasaannya halus penuh dengan kasih sayang,
kalau lelaki tak kacak menyayangi binatang,
perempuan akan cakap:sesama keluarga memang harus menyayangi.

kalau lelaki kacak bawak BMW,
perempuan akan cakap:Hebat luar dalam,
kalau lelaki tak kacak bawak BMW,
perempuan akan cakap:bang,mana bos nya?

kalau lelaki kacak tidak mahu bergambar,
perempuan akan cakap:pasti takut kalau-kalau gambarnya tersebar,
kalau lelaki tak kacak tidak mahu bergambar ,
perempuan akan cakap:tentu tidak mahu melihat hasilnya bukan?

kalau lelaki kacak menuang air ke gelas perempuan,
perempuan akan cakap:ini baru lelaki gentlement,
kalau lelaki tak kacak tuang air ke gelas perempuan,
perempuan akan cakap:naluri seorang pembantu memang begitu.

kalau lelaki kacak bersedih hati,
perempuan akan cakap:Let me be your shoulder to cry on...
kalau lelaki tak kacak bersedih hati,
perempuan akan cakap:kenapa kuat nangis??macam ni ke lelaki??

*notasukahati~jangan menilai seseorang dari rupa parasnya,nilai seseorang itu dari hatinya^_^

petikan dari majalah remaja15okt 2011
suka tak!suka tak!kalau suka like jerk ^___^